Search

دستورالعمل نصب دریچه های کامپوزیتی

نصب دریچه کامپوزیتی

چگونه دریچه های کامپوزیتی منهول را نصب کنیم؟

كارگذاری عملياتی دریچه های کامپوزیتی همانند دريچه های چدنی صورت می‌گيرد، اما رعايت نكات ذيل در موقع نصب ضروری است:
سطح كارگذاری كلاف دریچه بايستی تراز بوده و قبلاً سطح زيرين آن كاملاً كوبيده شده و به وسيله سيمان با دانه بندی مناسب یکدست و تراز شده باشد (تراز بودن سطح تماس كلاف يك اصل ضروری است).
كلافهای کامپوزیتی به عنوان نگهدارنده بوده و نقش حائل را دارند و كلاف بايد به صورتی بر روی منهول قرار گيرد كه كلیه بار اعمالی را به خاک (Backfill) اطراف منتقل نمايد. به عبارتی زير لبه های داخلی كلاف و محل قرار گرفتن دریچه بايد كاملا بر روی آجر چینی دور دهانه منهول و یا در صورت استفاده از دال بتنی، درست روی دال بتنی قرار گیرد. كلاف يا قاب دریچه بايد با حفره منهول كاملاً در یک راستا بوده و كلاف به یک طرف متمایل نباشد. بعد از كار گذاشتن كلاف، كنترل تراز بودن ثانویه كلاف ضروری است.

بعد از رعایت نكات بالا و اطمینان از ثابت ماندن كلاف اقدام به اعمال سیمان كاری به اطراف سطح پله مانند كلاف تا همسطح شدن آن تا نقطه تاج قاب دریچه می‌شود. بعد از گیرایش و ثبات كامل كلاف، دریچه از یک طرف بر روی لبه طوقه قرار گرفته و با هل دادن بسیار ملایم دریچه بر جای خود خواهد نشست. علاوه بر این می‌توان دریچه را به وسيله آچار مخصوص برداشت و بر روی حفره طوقه قرار داد. (طریقه دوم باعث افزایش طول عمر محصول خواهد گردید) از پرتاب نمودن درب دریچه به صورت ايستاده به منظور جاگذاری در كلاف پرهیز شود.

باز کردن دریچه منهول کامپوزیت

جهت خارج نمودن دریچه کامپوزیتی از محل خود و بهره برداری، آچار مخصوص را در درون حفره های تعبیه شده به روی دریچه قرار داده و به صورت عمود از جای خود خارج نمایید.

نصب دریچه کامپوزیتی
پلیمر روشان

پلیمر روشان

ارائه محصولاتی با کیفیت به همراه خدمات معتبر

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

استاندارد ملی 14148

موضوع: پلاستیک‌ها – سامانه‌های لوله‌گذاری برای شبکه‌های جمع‌آوری و انتقال فاضلاب و زهکشی ثقلی مدفون در خاک – پی وی سی سخت (PVC-U)، پلی‌پروپیلن (PP)،

بیشتر بخوانید »

استاندارد ملی 14387

موضوع:  پلاستیک‌ها – سامانه‌های لوله‌گذاری برای شبکه‌های جمع‌آوری و انتقال فاضلاب و زهکشی ثقلی مدفون در خاک – پی وی سی سخت (pvc-u)، پلی‌پروپیلن (pp)،

بیشتر بخوانید »